søndag den 2. maj 2010

Førstehjælp til tørre hænder


Ja nu har jeg jo et arbejder som ikke er specielt venligt mod mine stakkels små hænder desværre. Når man bruger det meste af sin arbejdstid med hænderne nede i en meget kold fryser og derudover vasker dem konstant er det jo dømt til at gå galt.
Dog har jeg fundet et trick som hjælper på mine evigt tørre hænder (udover at jeg altid har minimum en håndcreme i tasken altid (ofte op mod en 3-4 stykker fordi jeg aldrig tømmer min taske)) og det er at blande sukker og olivenolie. Det giver de mest baby-agtige bløde hænder! Jeg ved at der er andre der bruger salt eller tilsætter citron, men har man som mig flossede neglerødder og af og til også sprækker i hænderne gør det altså bare afsindig ondt.
Så sukker og olivenolie er altså en sikker vinder for mig :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar