tirsdag den 16. august 2011

Barcelona: La Boqueria foodmarket


Det er ingen hemmelighed, at jeg er mere end almindeligt glad for mad. Jeg spiser meget og jeg spiser konstant. Og netop derfor var La Boqueria et af mine favoritsteder på hele turen. Det er smukt og farvestrålende, det dufter (og lugter) fra alle boderne og der er altid fyldt med liv. Det hele ser enormt indbydende og lækkert ud, og det, vi smagte, var også vildt godt. Det var et sted, der virkelig gjorde mig glad helt ind i min mad-elskende sjæl. Og så var det enormt hyggeligt at kunne gå rundt og spise små "hapsere" i form af diverse delikatesser på pind og drikke juicer med alverdens smagvarianter (værd bod havde mindst 20 forskellige slags).
Indgangen til markedet ligger ca. midt på Ramblaen, men kan desværre let overses, når man kommer gående. Men det er helt klart et sted man skal se, når man er i Barcelona!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar