tirsdag den 16. august 2011

LIVING at Louisiana

Photobucket

Jeg lever det søde liv som arbejdsløs i øjeblikket. Ej, det er egentlig ikke helt sandt. For det første er jeg vildt frustreret over ikke at kunne finde noget arbejde, og for det andet er jeg blevet syg igen. Når jeg tænker over det er mit liv faktisk ret sølle lige nu. Jeg prøver dog at få det bedste ud af en dårlig situation, og få lavet en masse af de ting jeg ellers har haft nedprioriteret en lang periode, såsom læsning, oprydning, familie kvalitetstid, praktiske ting osv.

I dag har den stået på mor-datter tur til Louisiana for at se udstillingen LIVING Arkitekturens grænser III-IV. Vi havde en masse fribilletter liggende, som vi ikke havde fået brugt og mente, at det nu måtte være på tide.
Jeg har desværre ikke set de to forudgående udstillinger i serien, hvilket jeg ærger mig lidt over, da jeg godt kunne have tænkt mig at få indtrykket af den samlede helhed. Ikke desto mindre kan man selvfølgelig sagtens se den uden at have set de andre og stadig få en masse ud af den. Det skal måske lige siges, at jeg på ingen måde er klog på arkitektur eller design, jeg finder det blot interessant og fascinerende. Og det var LIVING bestemt også. Udstillingen udforsker arkitekturen i relation til vores samfund. Den ser på individet over for fællesskab, og hvordan individualiseringen påvirket vores måde at leve på og gennem begrebet hjemlighed, bliver der skarpt skelnet mellem hus og hjem.

På den måde er det ikke kun folk med interesse for arkitektur, der kan få udbytte af denne udstilling, men også folk med almen interesse for menneskets adfærd, og det samfund vi lever i.
Du kan læse mere om udstillingen på Louisianas hjemmeside lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar