fredag den 19. august 2011

Barcelona: Skønlitteratur


Jeg kan godt lide at læse romaner, hvis handling forgår det sted, hvor jeg skal/er på ferie. Ovenstående bøger er, hvad jeg læste i forbindelse med min tur til Barcelona, og er begge anbefalelsesværdige. 
Det er lidt blevet en tradition for mig, og det er en ret fin måde at få læst noget, man måske ikke ellers ville have læst. Derudover synes jeg, man får et specielt tilhørsforhold til byen og de steder, der bliver nævnt. F.eks med Havets Katedral der tager udgangspunkt i opførelsen af katedralen Santa Maria del Mar. Når man kender en historie bag stederne, synes jeg altid, det er lidt sjovere at se, ligegyldigt om historien så er opdigtet. 
Santa Maria del Mar er i øvrigt en rigtig flot kirke. Det er en gotisk kirke, men da den er opført på blot 54 år, adskiller den sig fra f.eks. Barcelonas katedral (La seu), ved at være meget mere enkel og stilren. Og personligt synes jeg, at det gør den langt flottere, så den vil jeg også anbefale, man ser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar